Valu kuunarvarre lihastes ja kuunarnukis

Harjutuse ajal ei tohiks käsivarre lihastes olla tunda valu. Mis põhjustab tennise küünarnukki? Kokkuvõtteks Kui epikondüalgiad on taandunud, siis on hea mõte jätkata paar korda nädalas spetsiifiliste harjutuste tegemist ennetamaks uut vigastust. Tüsistusena võib tekkida liigesepauna infektsioosne bursiit. Patsient on uimane, tunne, et rindkere on kokku surutud, nahk on kahvatu, inimesel on raske hingata, tal on minestus. Seejuures tekib valu küünarnukis rahuasendis, painutamisel ja sirutamisel.

  • Valu küünarvarre - Artriit
  • Liigeste balatoni ravi
  • Osteokondroosi kaela mazi jaoks
  • Harjutused epikondüalgiate raviks - Reakt Füsioteraapia
  • Arthroosi liigeste pohjus

Epikondüalgiate puhul tuleks kõigepealt alustada kergemate harjutustega, samaaegselt ravida välja valu ning põletik ning alles seejärel võtta kasutusele raskemad harjutused. Harjutuste tegemine on samuti hea võimalus ennetada epikondüalgiate esmakordset või korduvat tekkimist.

Nagu põlveliigesel, nii on ka küünarliigesel rangelt piiratud liikuvusulatus: ülesirutust takistab küünarluul asuv küünarjätke. Liigese küllaltki keerukast mehaanilisest ehitusest on tingitud terve rida luulisi düsfunktsioone, mis põhjustavad küünarliigese valu, kuid mida on lihtne osteopaatiliste metoodite abil leevendada. Küünarliigese valude peamised põhjused Küünarliigese epikondüliit — küünarjätket ümbritsevate kõõluste põletikuline haigus küübnarliigese sise- või välisküljel.

Selles artiklis avaldame valiku harjutustest, mida kasutada tennisisti ja golfari küünarnukkide raviks. Valu kuunarvarre lihastes ja kuunarnukis küünarnukk Kergemad harjutused: Assisteeritud ekstsentriline randme painutus Selle harjutuse puhul on vaja kergemat raskust või kummilinti.

Raskust ja pinget reguleeri vastavalt sellele, et valu ei tohiks liigutusel ilmneda ning peaksid suutma teha vähemalt 10 kordust ilma lihaste kurnatuseta. Istudes aseta käsivars alajäsemele selliselt, et ranne oleks kergelt üle põlve.

Golfimängija küünarliiges ehk mediaalne epikondüliit

Sõrmed vaatavad põranda suunas ja raskust hoia peos, kummilindi teine ots aseta talla alla. Abista teise käega ranne ilma raskuseta üles sirutada ning aeglaselt painuta rannet põranda poole, üles jällegi assisteeritult.

Soorita harjutust üle päeva 3× Sõrmede laiali surumine Aseta kummilint ümber sõrmede, suru aeglaselt sõrmed laiali ning tagasi kokku. Harjutuse ajal ei tohiks käsivarre lihastes olla tunda valu.

  1. Küünarliigese valu - Osteonika
  2. Tennise küünarnukk - Healths -

Soorita liigutust 3×14 igapäevaselt korra päevas. Käsivarre lihaste venitus Tõsta ülajäse õlast 90 kraadi painutatult ette nii, et sõrmed vaatavad põranda poole.

Tennise küünarnukk on seisund, mis põhjustab valu küünarnuki välisküljel.

Painuta peopesa randmest alla sõrmed sirgelt, teise käega võid liigutust kergelt assisteerida. Kui tunned venitust siis hoia 30 sekundit ja tee kordust igapäevaselt.

Kui venitust ei tunne, võid proovida sõrmi keerata kehast eemale, kuniks käsivarres ülalpool on kerge venitustunne. Raskemad harjutused: Küünarvarre sirutus Istudes küljega laua poole, aseta painutatud küünarnukk lauale, peopesa vaatab kehast eemale. Aseta peopessa raskus raskus vastavalt võimekusele ning aeglaselt siruta käsivars küünarnukist sirgeks.

All asendist võta teise käega raskus ning tõsta käsi küünarliigesest uuesti kõveraks.

Ülevaade - tennise küünarnukk

Soorita harjutust ülepäeviti 3× Tõsta käed õlast 90 kraadi ette hoides pulka õlgade laiuselt kinni. Keeruta pulka mõlema käega vaheldumisi ühes ja teises suunas.

Ühte suunda keeruta 2× kordust ning korda sama teises suunas, harjutust soorita üle päeva. Käsivarre lihaste treening raskustega Istudes, võta mõlemasse kätte raskus hantel, kang vms. Peopesa vaatab põranda poole, painuta ja siruta rannet proovides hoida käsivarred pidevas kontaktis reitega.

Harjutused epikondüalgiate raviks

Harjutust soorita üle päeva 3× Golfari küünarnukk Assisteeritud ekstsentriline randme sirutus Selle harjutuse puhul on vaja kergemat raskust või kummilinti. Sõrmed vaatavad lae suunas ja raskust hoia peos, kummilindi teine ots aseta talla alla.

Küünarvarre valu Küünarvarre on ülajäseme piirkond randme- ja küünarliigeste vahel. Küünarvarre struktuur hõlmab sidemetega luu- lihase- liigese- veresoonte kudesid. Valuretseptoreid leidub paljudes koestruktuurides, mistõttu juhtub sageli, et inimese käsivarre valutab. Valulikkus võib avalduda erineval viisil, seda põhjustavad erinevad põhjused.

Abista teise käega ranne ilma raskuseta üles painutada ning aeglaselt siruta rannet põranda poole, üles jällegi assisteeritult. Käsivarre keeramine vaata artriidi sormed peopesa alla suunatud Istudes aseta käsivars alajäsemele selliselt, et ranne oleks kergelt üle põlve, sõrmed vaatavad põranda suunas. Harjutuse jaoks on vaja peopessa asetada raskus.

Raskust reguleeri vastavalt sellele, et valu ei tohiks liigutusel ilmneda ja peaksid suutma teha vähemalt 14 kordust. Keera peopesa aeglaselt lae poole, võta käest raskus ning keera peopesa põranda poole tagasi.

Küünarliigese valu

Korda harjutust igapäevaselt 3× Käsivarre lihaste venitus Tõsta ülajäse õlast 90 kraadi painutatult ette nii, et sõrmed vaatavad lae poole. Siruta peopesa randmest alla sõrmed sirgelt, teise käega võid valu kuunarvarre lihastes ja kuunarnukis kergelt assisteerida. Raskemad harjutused: Biitsepsi treening raskusega Seistes, painuta käsi küünarliigesest ja randmest enda poole.

Aseta kätte raskus ning hakka aeglaselt kätt küünarliigesest ja randmest sirutama. Painutamiseks assisteeri liigutust teise käega.

Valu küünarvarre

Stressipalli pigistamine Pigistamised ja haaramised võivad epikondüalgiate alguses olla küllaltki valu provotseerivad tegevused, sellepärast on neid liigutusi treeninguna mõistlik teha siis, kui valu ning põletik on möödunud. Harjutuse sooritamiseks on vaja pehmet palli, mida tuleb pigistada ning pigistust hoida sekundit. Soorita harjutust igapäevaselt 3× Seetõttu on oluline, et osatakse jälgida ülekoormamise märke, milleks on enamasti valu treeningu ajal ning selle järgselt.

Kokkuvõtteks Kui epikondüalgiad on taandunud, siis on hea mõte jätkata paar korda nädalas spetsiifiliste harjutuste tegemist ennetamaks uut vigastust. Tennisisti ja golfari küünarnukist saad rohkem lugeda SIIT.