Koor seljavalu ja liigeste eest

Arsti sõnul võib inimene, kellel vaevusi ei ole, alustada treeninguga ilma oma selja tervist kontrollimata. Sobivalt kohandatud jalgrattaga sõitmine aitab rühti parandada. Harjutused õlgadele Lõdvestage õlgu, tõstke need üles ja laske alla. Jooksmine võib säilitada või suurendada luutihedust, aidates seega osteoporoosi algust edasi lükata. Ujumise teine suur eelis on see, et vesi toetab kehamassi ega koorma liigeseid.

Vigane treeningukava valu liigestes ja suveraanselt seljale teha kasu asemel kahju Selja tervisest lähtudes koor seljavalu ja liigeste eest soovitav vältida asümmeetrilist koormust, kühmus asendit ning jõulisi ja kiireid sooritusi.

Shutterstock Levinud arusaam, et jõuline, pingutav ja kiiretempoline treening on kasulikum kui pehme ja aeglane sooritus, on üks põhjuseid, miks treeningule vaatamata või treeninguga seoses tekivad kudede mikrotraumad ja ka seljavalud. Selja tervisest lähtudes ei ole sobiv valik selline treening, mis mõjub lihaskonnale ja liigestele asümmeetrilise ja ülemäärase koormusena.

Harjutused kaelalihastele

Keha treenimise all ei peaks mõtlema ainult lihastoonuse tõstmist, vaid pigem lülisamba ja lihaste elastsuse ja seljaliigeste liikumisvabaduse arendamist. Oluline on seljalihaste tasakaal Tähtis ei ole mitte ainult pindmiste ja süvalihaste, vaid ka keha vasaku ja parema poole lihaste, sirutajate- ja painutajatelihaste tasakaal.

nurry olaliigese ja selle ravi ravi arromeetri glukosamiini kondroitiini ravi

See sõltub peamiselt igapäevasest kehahoiust, aga ka treeningu või terviseharrastuse iseloomust. Näiteks asümmeetrilise koormusega tennis, hoki jt ja kühmus kehahoiuga jalgratas, motosport jt treeningud soodustavad lihaste ülepinget, tasakaalustamatust ja liigesblokeeringuid ning nendest tulenevaid vaevusi. L ihaste tasakaalustamine on oluline, kuid mitte ainult lihasjõudu silmas pidades — samavõrd kui on ebasoovitav nõrk lihas, on seda ka ületreenitud puine ja ülepinges lihas.

Vastupidi, seljaarsti praktika näitab, et paljudel selja ja kaelavaevustega patsientidel esineb selja ja kaelalihaste pinge ja lühenemine spastilisusmis on seotud kindla lülisamba segmendiga.

liigeste aroomiteraapia ravi kuunarnuki lihaste lihaste venitamine

Sageli esineb ka seljaliikumise piiratus ühes või mitmes liikumissuunas. Neid tervisesportlasi, kes ratta seljast maha tulles alaseljavalu kurdavad, polegi vähe. Selline kehaasend ei ole soodne selja tervisele.

Füsioteraapia: abaluude vaheliste lihaste tugevdamine

Arsti sõnul võib inimene, koor seljavalu ja liigeste eest vaevusi ei ole, alustada treeninguga ilma oma selja tervist kontrollimata. Hea oleks enne valiku tegemist aga läbi mõelda, milline saab olema treeningu mõju luu- ja lihaskonna elastsust silmas pidades.

Tõhus valu - ja põletikuvastane ravim

Siseelundi haigus põhjustab seljavalu Seljaarsti sõnul võib lülisamba hüpomobiilsus jäikus, vähene elastsus, lülisamba lülide vaheliste väikeste liigeste blokeeringud põhjustada siseelundite talitlushäireid ja vastupidi — siseelundi haigus võib tekitada reflektoorset valu selja piirkonnas.

Lapsepõlve seljatrauma ja sellega seotud valu võib olla põhjuseks väärale kehahoiule valust tingitud sundasendselle mõjul kujunevale lülisamba väärasendile, sellest lähtuvale seljaliigeste funktsioonihäiretele, liha-tasakaalustamatusele ja koekahjustustele.

  1. Harjutused kaelalihastele Kodus võib teha ennetavaid harjutusi, et vähendada pinget kaelas ja parandada vereringet kaelalihastes.
  2. Valu lihases ja liigestes kogu kehas ja punased laigud
  3. Temperatuur valu liigeste valu kui ravida
  4. Kestval või korduval toimimisel tekivad kudedes muutused, mis tulevad ilmsiks alles mõne aja pärast.
  5. Roostes liigesed - kuidas tuleks õlitada?
  6. Hoidke folk oiguskaitsevahendite kasitsi ravi liigeseid

Harjutuste sooritus ilma juhendajata võib olla väär, ebapiisav või ülepingutav, vahel koguni kahjustav, sest harjutusi näiteks video järgi tehes ei saa ise hinnata soorituse kvaliteeti. Soovitav on õppida asjatundliku treeneri, terapeudi või arsti käe all.

  • Vigane treeningukava võib seljale teha kasu asemel kahju - Delfi Sport
  • Mida teha valu uhise valuga
  • Kreemi kulla ristloige liigeste jaoks
  • Polve valutab ulevalt
  • Pakendi geelid liigesevalu
  • Siduda pohjus

Sobimatu treeninguga võib põhjustada: seljalihaste tasakaalustamatust ja lülisamba külgniverduste kujunemist, lihas-kõõlus ülepinget ja lihaste-kõõluste-sidemete koekahjustust, fassett-liigeste funktsioonihäireid, seljaliigeste ülekoormust ja seljalülide vaheliste ketaste diskide kahjustust, siseelundite talitlushäireid jne.

Allikas: seljaarst Leili Lepik.

tagasi valutab valu liigestes mida teha