Randmete vastu, Kodune abi randmekanali ehk karpaalkanali sündroomi puhul

Vaevused võivad mööduda ilma ravita, kui muuta tööasendit või -võtteid ergonoomilisemaks näiteks arvutikasutajatel klaviatuuri asendit või peale vallandava teguri, näiteks raseduse, möödumist. Samuti sõrmede või varvaste kokku surumine. Randmeid on lihtne unustada.

Puhkus on alati kasulik.

See hoiab ära edasised vigastused. Paistetuse puhul on abi jahutavatest geelidest. Sel perioodil sobib kasutada Nahrini varemerohu kreemi. Geel ahendab veresooni, seega alaneb paistetus, närvid ei ole enam nii kinnipitsitatud, tulemuseks on põletiku taandumine ja valu leevendumine.

randmete vastu

Tuimuse ja valu korral on heaks abivahendiks soojus. Sel perioodil sobib kasutada Nahrini kadaka kreemi. Kuumakott, soojendavad kreemid, soe vann, massaaž — laiendavad veresooni ja aktiveerivad haige piirkonna verevarustust.

Häid tulemusi on andnud ka viirukiõli rulliku kasutamine karpaalkanali sündroomi puhul. Liigese probleemi tervendamise taastusperioodil sobib kasutada pikaajaliselt Nahrini Artifiti kreemimis tugevdab kõõluseid ja sidemeid, ning väldib luustruktuurides muutuste tekkimist.

Neli põhjust, miks ranne valutada võib

Liigeste tugevdamiseks soovitan lisaks kasutada Nahrini OsArTen kapsleid kuurina. Neis sisalduv bambusekstrakt ja ränihape on väga tõhusad luude tugevdamiseks ja osteoporoosi raviks. Rannakarbi randmete vastu on vajalik liigeste elastsuseks ja sidekoe tugevdamiseks vältimaks probleemi taastekkimist. Remineraliseeriv ja põletikuvastane toime.

Kuidas vältida? Tehke töötades pause, hoidke randmed soojad ja võimelge! Hea oleks liigutada kogu kätt, aktiveerimaks käte vereringet.

Karpaalkanali sündroom ehk hiirekäsi

Harjutused kätele: 1. Laske käed rippu, tehke õlaringe ja raputage neid.

  • Noelravi punktid liigeste raviks
  • Folk oiguskaitsevahendite jalgravi poletik

Sirutage käed otse ette peopesad vastamisi ja viige välja hingates külgedele. Kaela võimlemiseks jälgi pilguga kord ühe, siis teise käe sõrmeotsi. Tehke 5 korda.

Toetage küünarvars lauale.

Saada lugu

Painutage rannet ülespoole, suruge kätt rusikasse ja sirutage sõrmi. Korrake 10 korda. Asetage randmete vastu lauale. Tõstke ükshaaval iga sõrm laualt üles. Korrake 5 korda.

Ajage sõrmed harali ja viige tagasi kokku. Hoidke sõrmed sirgelt. Teise käega abistades venitage õrnalt kätt randmest, kuni tunnete venitust küünarvarre siseküljel.

Karpaalkanali sündroomi leevendamiseks

Venitage 20 sekundi jooksul, seejärel lõdvestage. Hoidke ranne ja sõrmed sirgelt. Liigutage käelaba väikese sõrme poole, seejärel pöidla poole. Hoidke küünarvars laual, peopesa allapoole. Hoides küünarnukki paigal, pöörake peopesa vaheldumisi üles- ja allapoole.

  1. Käsi on nõrk ja valu kiirgab õlavarde - randmetele on liiga tehtud | politseiriik.ee
  2. Puhkus on alati kasulik.

Seistes või randmete vastu asetage peopesad rinna kõrgusel vastamisi. Suruge peopesi kokku, hoidke 5 sekundit, seejärel pöörake sõrmi alla ja ülespoole, lõdvestage. Käte sirutamiseks toolilt tõusmata aseta peoesad toolile, sõrmed keha poole ja vaju õlgadest taha. Arsti juurde minnakse tavaliselt siis, kui haigus hakkab segama igapäevast randmete vastu. Kergemal juhul on kasutusel randme ortoos randme ümber kinnitatakse väike lahas, enamasti ööseks, mis takistab randmel painduda.

randmete vastu

Raskemal juhul võidakse karpaalkanalisse teha süst, mis alandab põletikust tingitud kõõluste survet mediaannärvile. Kui arst kahtlustab närvikahjustuse olemasolu, tehakse karpaalkanalisse kirurgiliselt sisselõige, et närv vabastada. Teksti autor: kutseline ravimassöör Marge Kaljuvee.

randmete vastu