Polve haiget, Kuidas vabaneda põlvevalust noa alla minemata?

Vähenda paariks nädalaks treeningukoormust. Sellist põlvekrudinat ei saa õigupoolest kõrvaldada ühegi nipiga. Tee korda. Masseeri kergelt valusaid kohti põlvede ümber.

Üks nn vanakooli polve haiget on asetada viga saanud liigesele jääkompress ja tõsta liiges kõrgemale puhkeasendisse. See vähendab valu ja paistetust. Sellisele viisile on tekkinud ka tehnoloogiline edasiarendus Game Ready seadme näol, mis ise teatud aja tagant liigesele survet avaldab ja jääkoti külmust simuleerib. Vigastatud liigese puhul ei pea tingimata kogu senisest harjumuspärasest treeningust loobuma.

Harjutusi saab ka nii teha, et haige põlv on kaitstud. Parimad võimalused selleks on harjutused veebasseinis, Pilates, jooga, raskuste tõstmine lamades tegevusetust sisustades ja ka rahulik jalgrattasõidu liigutuse tegemine selili. Need harjutused simuleerivad endorfiine, adrenaliini, testosterooni ja feromoonide tegevust, mis aitavad kaasa paranemisele ja heale enesetundele.

polve haiget

Üks praktika vigastatud kudede ravis on vereliistakuterikas plasma PRPmis saadakse patsiendi enda perifeerse vere vereloome tüvirakkude kogumisega ning mida süstitakse viga saanud piirkonda. Kui süst tehakse liigesesse, lisatakse verele hüaluroonhapet, et kiirendada paranemist.

Üks asi, millest tasuks hoiduda valutegeva põlve ravis, on mittesteroidsed põletikuvastased ravimid. Enamlevinud ravim, mida sellistel puhkudel kasutatakse, on Ibuprofen. Mitmed viimase aja uuringud on aga näidanud, et valu üksnes summutav Ibuprofen vähendab organismi võimet vigastusi ravida.

Nimelt on tõestatud, et Ibuprofeni-laadsed ravimid nõrgendavad kollageeni tegevust ja luude moodustumist. Ibuprofen vähendab vaid valu, kuid tegelikult aeglustab mistahes vigastuse paranemist.

Põlvekedra allosas tekib esmalt valu pingutusel, hiljem ka puhkeolekus. Sel puhul peab jalale puhkust andma ja arstiga konsulteerima. Treeningutest tuleb paariks nädalaks loobuda.

Kodus aitavad puhkeasend ja jääkompressid. Kui arst lubab jälle treenima hakata, ära unusta senist koormust vähendada ja trenni lõpus korralikult jalgu venitada. Pärast soojendust nõjatu seistes vastu seina või tooli ning kõverda põlvest paremat jalga. Haara käega kannast ja tõmba polve haiget aeglaselt parema tuhara suunas. Hoia paigal ja loe kümneni. Tule algasendisse tagasi ning korda liigutust vasaku jalaga. Tee korda.

Külastaja küsib:

Kui tunned põlvevalu vaid ühes jalas, vänta kodus või jõusaalis velotrenažööri ühe jalaga. Nii ei võta terve jalg haige jala koormust endale. Tee paar minutit soojendust mõlema jalaga vändates ning seejärel tööta minut aega vaid haige jalaga.

Nii vaheldumisi mõne minuti kaupa sõtku ühe ja kahe jalaga kokku minutit. Jonnakas pakitsus põlve eesmises osas või põlvekedra all.

Kuidas vabaneda põlvevalust noa alla minemata? - Tervis

Eriti annab valu tunda joostes, hüpates, aga ka sundasendis istudes. Tegemist on patellofemoraalse valuga, mille all kannatavad peale jooksjate ja teiste tegevsportlaste ka steppaeroobika harrastajad, stepperil treenijad ja tantsijad.

Rivo Veskireporter Põlvevigastus. Plõksuv heli või paistetus põlves võivad viitada vajadusele sekkuda kirurgiliselt, et ravida meniski- või koerebendit. Kuid kui põlv põhjustab vaid tundlikkust ning plõksumine ja paistetus pole probleemiks ning pikem jalutuskäik põhjustab üksnes kergemat valu, võib abi saada ka lihtsamate ravivõtetega, kirjutab Huffinton Post.

Valu tekitab valesse asendisse sattunud põlvekeder, mis põlve kõverdades ei libise ühtlaselt. Põhjuseks võib olla ka reielihaste ebaproportsionaalsus. Vähenda paariks nädalaks treeningukoormust.

polve haiget

Kui valu ei kao, tee paar täiesti koormusvaba nädalat. Tee põlvedele jääkompresse, hoia neid põlvedel kolm korda päevas 15 minutit. Masseeri kergelt valusaid kohti põlvede ümber.

Arst vastas:

Kui valu kaob, hakka treenima eesmisi reielihaseid, mis põlvekedrad paigal hoiavad. Kõige lihtsamat harjutust võid teha istudes või selili.

polve haiget

Pane teise reie alla umbes 15 cm paksune padi. Pinguta reielihast ja tõsta jalakand nii kõrgele kui saad, surudes reied vastu patja. Hoia jalga viis sekundit üleval ja lase aeglaselt alla. Tee kolm korda kümme kordust kummagi jalaga kaks korda päevas.

Hoia põlvi vigastuste eest! Naistel on põlveliiges nõrgem kui meestel, mis osalt johtub naise organismi omapärast. Põhimõtteliselt paikneb põlvekeder reieluuga ühel joonel. Aga kuna naistel on laiemad puusad, on nende reieluud ülalt väljapoole kaldu ega asetse vertikaalselt nagu meestel. Põlvevigastusi esineb usinalt trennis käivate naiste seas sageli.

Hommikul tõustes ja pika istumise järel tunned tugevat valu põlvekedra piirkonnas, ka mäest alla minek ja trepist astumine on valulik. See on põlvekedra kõhre pehmenemine, nn jooksja põlv, meditsiinis tuntud kui chondromalacia patella. Seda iseloomustavadki valud põlve eesosas või põlvekapsli taga ja selle all kannatavad rohkem naised kui mehed.

Tavaliselt tekivad nn jooksja põlve sümptomid pärast suure koormusega treeningut, suurte raskustega kükkimisel, steppaeroobikas, jooksutreeningute järsul suurendamisel. polve haiget

Arst vastas:

Kuigi chondromalacia patella't võib käsitleda kui liigesepõletikku, on see õnneks niivõrd pehme vorm, et reeglina kestvaid kahjustusi esile ei kutsu. Kindlasti pead aga treeningukoormust vähendama, vältima mäkke ja mäest alla jooksmist, tegema põlvele külmi kompresse.

Hakka kandma spetsiaalseid tallatugedega tosse. Kui aga valu kestma jääb, pead kindlasti arsti poole pöörduma.

Põlv haige | Reumatoloogia | Arsti nõuanded | Küsi nõu Eesti tipparstidelt! - politseiriik.ee

Jooksmisel ja jalgrattasõidu tulemusena tunned torkivat valu põlve välisküljes. Põlve väliskülje valulikkus kaasneb sageli niude-sääreluu trakti kinnituskohtade vigastustega. Valu algab tavaliselt sidekirme pingutamisest või jooksmisest kallakul, näiteks liivarannal.

Valu tuntakse siis madalamale jäänud jalas. Jookse vaid tasasel maal. Tee jääkompressi põlve välisküljele.

polve haiget

Polve haiget oled paranenud, hakka pinges niudeluu-sääresidet enne harjutust lõdvestama. Pärast soojendust seisa parema küljega seina poole ja toeta parema käega õlakõrguselt vastu seina. Pane parem säär risti vasema taha ja langeta parem puus seina suunas.

Parem jalg hoia tugevalt vastu põrandat, samal ajal kui tõmbad vasema põlve konksu. Tunned parema reie välisküljel venitust.

Külastaja küsib:

Püsi selles asendis sekundit ja korda liigutust. Venita seejärel vasemat poolt. Millal ja millest hakkavad põlved valutama?

polve haiget

Põlvevalu võib tekkida kahel põhjusel - trauma või kestev ülekoormus põlvedele treeningul.