Haiget liigesed mulle ainult 21

Kui kiiresti kuud, aastad paistes liigesed. Eesti Reumatoloogia Seltsi esimees Tõnu Peets ütleb, näiteks reaktiivne artriit Või kui äkitselt on liigesed hommikuti jäigad kauem kui 30 minutit. Mina ei tohi korrakski käsi külma vette pista, siis randmed valutavad mitu nädalat. Tänu kaasrahastusele on põlvevalu likvideerivat! Seistes maha kummardudes ei tohiks treenimata inimesel käelabad kogu ulatuses lihtsasti maha minna see viitab arvatavasti hüpermobiilsetele puusadele.

Enne diagnoosi teadasaamist… Juulis jagasin teiega isiklikku postitust ja murekohta oma elus, mis mind juba aastaid on vaevanud. Loo leiad SIIT. Tol hetkel, kui eelmist postitust kirjutasin, ei teadnud endiselt, mis minuga tegelikult toimub. Selleks hetkeks olin vaid aru saanud, kuidas sümptomeid valutavad liigesed leevendada enda meelestatusega nende suhtes.

Diagnoosi-päev ja hüpermobiilsuse ravi Tundsin, et mul on vaja oma seisundi kohta selgust ja ma ei tahtnud hakata guugeldama potentsiaalseid haigusi, mis mul viga võiks himaalaja liigeste ravi. Seda on tänapäeval imelihtne teha ja siis endale vastav netist leitud haigus külge mõelda.

Külastaja küsib:

Vajasin professionaali hinnangut. Reumatoloogi vastuvõtule mineku mõttega olin venitanud, sest tavaliselt noortel sellise arsti vastuvõtule asja ju pole. Mul vedas, et sattusin väga hea reumatoloogi juurde, kes pani kohe diagnoosiks hüpermobiilsuse. Tore oli lõpuks teada, et ma ei ole ise oma probleeme ette kujutanud.

Töövõimetushüvitised Pane tähele! Haigekassal on lubatud haigushüvitis välja maksta 30 kalendripäeva jooksul hetkest, mil õigesti vormistatud haigusleht haigekassasse jõuab. Teine variant on haigekassale saata digitaalselt allkirjastatud kontomuutmise avaldus aadressile info [at] haigekassa. Posti teel tuleb avaldus saata aadressile Lastekodu 48, Tallinn Töövõimetushüvitist maksavad tööandja ja haigekassa.

Arst tutvustas ilmekalt, et sündroomil on positiivne ja negatiivne pool. Negatiivne on see, et sel puudub otsene medikamentoosne ravi. Positiivne on see, et mõneti saab ravida hüpermobiilsust jõutrenniga.

Minu jaoks olid mõlemad positiivsed uudised, sest igapäevane rohtude manustamine oleks mulle kindlasti vastukarva olnud. Jagan teiega, mida olen ise füsioterapeautidelt, arstidelt jms spetsialistidelt kõrva taha pannud jõutrenni kohta hüpermobiilsena. Ainult jõutrenn tugevdab liigeseid, ükski rohi ei haiget liigesed mulle ainult 21 seda.

Jõutrenn ei tähenda ilmtingimata raske kangi rebimist. Kõik keha pinguldavad harjutused, mis ei ole aeroobsed nt jookslähevad jõutrenni alla.

Ehk jõutrenne on eri võimsusega. Inimene, kes pole kunagi varem jõutrenni harrastanud võiks alustada treenimist keharaskusega ja venituskummiga resistance band. Edasi saab liikuda kergematele raskustele ja raskusi vaikselt suurendama hakata. Mina olen seda usku, et vaid sina ise saad tunnetada, millal on õige aeg suurema raskuse kättevõtmiseks.

haiget liigesed mulle ainult 21

Mõttelaad, et tuleb kiiresti raskusi suurendada toob kaasa ainult suurenenud vigastusohtu. Enne trenni tuleb alati sooja teha.

saving my breath

Nii, et tunned, et lihastes hakkab veri liikuma. Hüpermobiilsuse korral võivad liigesed osadest kohtadest juba niigi hapramad olla, mistõttu tekivad nn minivigastused kergemini. Suured vigastused tekivad hüpermobiilsetel raskemini kui keskmisel inimesel, sest liiges paidub rohkem kui peaks. Väga tähtis on vaadelda, et ülepainduvad liigeseid liiga palju välja ei sirutuks harjutusi tehes.

Nt kätekõverdusi tehes pean alati jälgima, et mu käed liiga välja sirutatud ei oleks peale iga korduse lõppu. See kulutaks liigest veel rohkem.

  1. Karantiini parimad spordivahendid on paljad raudtorud ja -kangid.
  2. Leht 9 Kuulutused Veerg 1 — Linnaleht : [Tallinn] 21 veebruar — DIGAR Eesti artiklid
  3. Tahendab valu uhisena kui imetamine
  4. liigesed valutavad

Trenni tuleks teha nii tihti kui võimalik. Keharaskusega trenni saab teha tihedamalt ja suurema intensiivsusega kui raskemate raskustega trenni. Jõutrenniga alustades tuleb eriti hoolikalt kuulata oma keha, et mitte end liialt ära väsitada ja üle treenida.

Selline treenimise hasart võib üsna kergesti tekkida, sest trenni tegemine vabastab meie ajus ju dopamiini ehk mõnutunde hormooni. Trenni juures on kõige tähtsam pikaajaline stabiilsus. Mida teha ja mitte teha kui sind vaevab mõni haigus ja sa ei ole algpõhjusele veel jälile jõudnud Pikaajaline teadmatud muudab meid ebakindlaks.

Vahel ei saa esimese paari- kolme arstikülastusega terviseprobleemi kohta midagi selgemaks ja see on kurnav. Me hakkame endas kahtlema… Sellisel juhul on ülitähtis omada enda kõrval kasvõi üht inimest, kes teid ära kuulab, teisse usub ja tagant innustab tegemaks seda, mis teile õige tundub. Eriti just haiget liigesed mulle ainult 21 see partneri kohta. Tundub imelik tagasi mõelda, et mõni aasta tagasi reaalselt tundsin end süüdi, kui haiget liigesed mulle ainult 21 mingisugune vigastus tekkis hüpermobiilsuse tõttu tekkis.

See ajendas mind liiga kiiresti liiga suuri raskusi tõstma - 17,5 kg vaevalt poolteist kuud pärast esimest põlveoppi ja ma ei olnud varem jõutrenni harrastanud.

Arst vastas:

Loo moraal: Tugevus algab seestpoolt nagu kõik muugi elus. Kui keegi teine tahab sind milleski muuta, siis tegelikult haiget liigesed mulle ainult 21 ta täpselt seda sama asja endas muuta. Muidugi tuleb ise uurida enda probleemi kohta, kuid samuti tuleks ka käia mitmete spetsialistide juures ja nende sõnu omavahel võrrelda, et enda jaoks tõde välja selgitada.

Ainult üksi mõeldes ja guugeldades võime väga pange panna. Näiteks arvasin ma peale esimest põlveoppi, et mul pole vaja füsioterapeudi juures käia ja teen trenni teiste soovituste ja YT videote järgi. See ei viinud kaugele ja tegi kokkuvõttes mu põlvele ainult rohkem haiget.

Iga inimese keha on unikaalne ja spetsialistiga kohtudes saab ta täpselt sinu keha üle vaadata. Oma peaga on alati vaja kaasa mõelda, et ise enda keha eest vastutus võtta. Kui teid vaevab mõni füüsiline konditsioon ja soovite jõusaalis käia suuremate raskustega treenimas ja rahakott lubabsiis on kindlasti hea mõte kasutada eratreenerit, kes jälgiks, et kehaasendid on harjutusi tehes korrektsed.

The PHENOMENON BRUNO GROENING – documentary film – PART 1

Kasvõi alguses. Ise tegin veel sellise vea, et kasutasin online-treenerit ning see oli täiesti mõttetu raha raiskamine. Treeneri üleüldine mõte on, et ta saaks sind päriselus juhendada, kuidas harjutusi teha.

Samal teemal

Online-treener vaatab su vead videotest üle alles siis, kui sa need juba teinud oled. Nii võid sa end juba korduvalt vigastada enne kui aru saad, mida valesti tegid. Minul tekib tänase päevani miniatuurseid vigastusi tihti, kuid olukord paraneb, mida rohkem ma rahulikult ja omas tempos trenni teen ja mida paremini ma meelestatud oma keha suhtes olen. Samuti tuleb hoida stress kontrolli all - selle süvenedes kasvavad hüpermobiilsuse sümptomid.

Liigeste hüpermobiilsuse ehk LHS-i sündoom defineeriti alles LHS on füüsiline konditsioon, kus liigesed ületavad normaalse liigumisulatuse ehk liigesed painduvalt liigselt. Sõnadel on tugev jõud. Hüpermobiilsus võib kena välja paista kui olla tširkuseartist, akrobaat, iluvõimleja, tantsija vms. Tihtipeale vaatame liigselt painduvaid inimesi heldimusega. Ka minu arust paistis väga painduv naine ilusana.

Liigesed reumatoloogia artriit

Nüüd suhtun sellisesse nähtusesse kui lihtsalt liigsesse paindumisse. Treenitud liigne painduvus on teine asi ja see ei tohiks halba teha. Hüpermobiilsetel tuleb lihtsalt olla hoolikas enda keha painutades. Nt meeldib mulle ka jooga, kuid ma ei pinguta kunagi poosides painutamisega üle. Kui palju inimesi on hüpermobiilsed?

LHS on tugevalt aladiagnoositud, seega kindlat numbrit öelda ei saa. Nõrgematel juhtudel ei tekita see kehaline eripära absoluutselt muresid.

Mida üleliikuvamad liigesed on, seda rohkem vigastusi tekib. Nagu iga eripära puhul, on ka hüpermobiilsuse puhul erinevad spektrid ja variatsioonid.

Kahjuks pädevaid kõrgharitud spetsialiste napib. Näiteks võidakse patsientidel diagnoosida fübriomialgia või kroonilise väsimuse sündroom hüpermobiilsuse asemel. Fübromialgia puhul on samuti inimesel füüsilised valud, mida ta ei suuda ise ära seletada. Fübromialgia tekkepõhjust pole teada, kuid arvatakse, et see on psühholoogiline.

Hüpermobiilsuse puhul tekib krooniline väsimus hoopis keha pidevast tööst taastada minivigastusi saanud kohad. Vigastada võivad saada ka siseelundid, mitte ainult lihased.

haiget liigesed mulle ainult 21

Kuidas diagnoosida hüpermobiilsust? Kliinilist diagnoosi ilma reumatoloogi või muu pädeva arstita panna ei saa. Oma südamerahuks saab küll mõned liigesed kodus lihtsasti haiget liigesed mulle ainult 21 vaadata. Põlved, küünarnukid, randmed ja sõrmed ei peaks painduma rohkem kui sirgeks teisele poole kõveraks. Seistes maha kummardudes ei tohiks treenimata inimesel käelabad kogu ulatuses lihtsasti maha minna see viitab arvatavasti hüpermobiilsetele puusadele.

Õlgade ja kaela jms liikuvuse saaks diagnoosida arst, selle kohta mul andmed puuduvad, kuidas kodus järele vaadata. Vahel muidugi on ise raske aru saada, kas su keha paindub liigselt, sest oled sellega nii harjunud. Üleüldiselt võite mõelda, kas olete elu jooksul väga paindlik olnud.

Tavaliselt mulle ei meeldi oma muresid kurta, sest inimestel niigi oma murede ja probleemidega palju tegemist.

Mina käisin väiksena nt tantsutrennis, kus spagaadi viskamine tuli väga lihtsalt välja. Mitte selline spagaat, kus paned ühe jala ette ja teise taha, vaid selline, kus jalad lähevad kõrvale laiali. Kui ka teil on mõni säärane mälestus, siis võite olla hüpermobiilsed.

haiget liigesed mulle ainult 21

Nagu enne juba mainisin, siis väikese või isegi mõõduka hüpermobiilsusega elamine ei pruugi olla üldse negatiivne, kui teete regulaarselt trenni nii praegu kui ka tulevikus.

Mina olin oma elu vältel keskendunud vaid aeroobsele trennile ja kui seegi trenn tahaplaanile vajus, siis lõid mõne aasta pärast ülalmainitud probleemid välja. Teksti koostasin just hooajalise haiguse liigesed selle mõttega, et kui see jõuab kellegini, kes kogeb sarnaseid probleeme, siis ta teaks, mida võiks ette võtta.