Vitamiinide ennetamine

Koensüüm on organismile oluline antioksüdant, mis vähendab nn vabade radikaalide kahjustavat toimet rakkudele. Esmased vitamiinide puudujäägitunnused on väsimus ja meeleolumuutused, samuti nahakahjustused.

Vitamiinid Vitamiinid Vitamiinid on asendamatud mikrotoitained.

vitamiinide ennetamine

Need ei anna energiat, kuid on eluliselt tähtsad organismi normaalseks tööks ja tervise alalhoidmiseks. Et saada erinevaid vitamiine, tuleb süüa toite kõikidest toidugruppidest — täisteratooted, puu- ja köögiviljad, piimatooted, toidugrupp kala-muna-kana-liha, lisatavad toidurasvad nt pähklid, seemned.

Navigeerimismenüü

Süües väga rasva- ja suhkrurikkaid toite, saab küll palju energiat, kuid tihti on sellised tooted vitamiinide allikatena väga tagasihoidlikud.

Vitamiinid on vajalikud: sest need osalevad ainevahetusprotsessis, reguleerivad närvide tööd, omavad rolli luu- ning lihaskoe moodustumisel, nakkus- ja viirushaiguste eest kaitsmisel, sest nad kaitsevad organismi vabade radikaalide kahjuliku toime eest, seetõttu nimetatakse mitmeid vitamiine antioksüdantideks.

vitamiinide ennetamine

Vitamiine on vaja küll väga väikestes kogustes, mikrogrammidest kuni milligrammideni, kuid see eest tuleb neid tarbida pidevalt, sest neist ei teki organismi pikaajalist varu.

Inimene suudab sünteesida ainult üksikuid vitamiine niatsiini, bioatiini, pantoteenhapet, K-vitamiini, retinooli ß-karoteenist, päikesekiirguse toimel ka D-vitamiiniaga neidki vaid sobivate lähteühendite ja välistingimuste vitamiinide ennetamine.

Enamikke vitamiine leidub nii taimset kui ka loomset päritolu toiduainetes, kuid D- ja Bvitamiine leidub omastuval kujul vaid loomset päritolu toidus.

vitamiinide ennetamine

Vitamiinid jaotatakse kaheks: vesilahustuvad Vt tabel 1 B1—B2- B6 - B, C-vitamiinid, niatsiinfolaadid Rasvlahustuvate vitamiinide puhul tähistab üks täht tervet ühendite gruppi, millel on väga sarnane ehitus ja sama toime. Rasvlahustuvate vitamiinide ületarbimise oht võib tekkida rikastatud toidu või toidulisandite tarbimisel ja on nende akumuleerumise tõttu organismis kergemini kujunev kui vesilahustuvate puhul.

Vesilahustuvate vitamiinide üledoseerimine toiduga ei vitamiinide ennetamine võimalik, sest üleliigne transporditakse lihtsalt loomulikul teel uriiniga organismist välja.

vitamiinide ennetamine

B-grupi vitamiinide ülesanded on: Olulised põhitoitainete ainevahetuses organismi energiaga varustamiseks. Asendamatud närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks.

Vajalikud seedeelundkonna lihaste toonuse säilitamisel.

Tähtsad naha, juuste, silmade, suu ja vitamiinide ennetamine tervise tagamisel. Esmased vitamiinide puudujäägitunnused on väsimus ja meeleolumuutused, samuti nahakahjustused.

vitamiinide ennetamine

B-grupi vitamiinidel on suurem mõju, kui neid tarvitada koos, ühe vitamiini liigtarbimine võib põhjustada vitamiinide ennetamine teiste imendumisel. Üheks B-grupi vitamiinide puudujäägi põhjuseks on suurenenud töödeldud toitude tarbimine, milledest seetõttu suurem osa B-grupi vitamiine on eemaldatud. Teiseks põhjuseks on suurenenud suhkru tarbimine, mille tulemusena tekib organismi soolestikus B-grupi vitamiinidele vitamiinide ennetamine mikrokliima.

vitamiinide ennetamine

Vitamiinide vajadus sõltub peamiselt:.